Ford Focus MK2. Typowe usterki. Poradnik kupującego.

Ford Focus MK2. Typowe usterki. Poradnik kupującego.

Ford Focus MK2

 

Ford Focus MK2 zadebiutował w salonach w 2005 roku. Dla wielu osób wygląd samochodu był sporym rozczarowaniem. Poprzednik bowiem był niesamowity pod względem wyglądu, a jego śmiałe linie zdecydowanie odróżniały się na tle konkurencji.

Tymczasem Focus MK2 po prostu… złagodniał, upodabniając się do typowych, niewyraźnych kompaktów konkurencji. Szkoda, bo śliczne nadwozie było wielką rekompensatą za sporą ilość awarii w poprzedniej wersji. Zmieniło się nawet wnętrze auta, które również stało się na powrót klasyczne do bólu. Wzrosła za to jakość materiałów i zastosowano lepsze wyposażenie.

Samochód przejął po poprzedniku bardzo wiele elementów, włącznie ze świetnym (ale drogim w naprawie) zawieszeniem i doskonałymi właściwościami jezdnymi. Auto jednakże już od samego początku borykało się z wieloma problemami, które powodowały konieczność uczestniczenia w akcjach serwisowych, organizowanych przez producenta. Występowały problemy z wycieraczkami, z przyspieszoną korozją (paskudny problem z poprzednika) , ze zwarciami instalacji elektrycznej, z wentylatorem chłodnicy, ze śrubami piast tylnych kół, z przewodami systemu wspomagania, z wadliwymi zaworami w układzie wspomagania hamulców itd. Nie świadczy to dobrze o jakości wykonania tego samochodu.

Samochód był produkowany do 2010 roku. Powstawał w pięciu wersjach nadwozia: jako trzy i pięciodrzwiowy hatchback, jako czterodrzwiowy sedan, jako pięciodrzwiowe kombi oraz jako dwudrzwiowe, sportowe coupe cabrio.

Ford

Bezpłatne jazdy próbne dla naszych użytkowników

Przetestuj nowego Forda za darmo!


Zapisz się

Co znajdziemy pod maską Focusa MK2? Zacznijmy od jednostek benzynowych: 1.4 (80KM), 1.6 (100KM), 1.6 Ti-VCT (115KM – silnik ze zmiennymi fazami rozrządu, powstały ze współpracy z firmą Yamaha), 1.8 (125KM), 2.0 (145KM z łańcuchem rozrządu) oraz silnik montowany w sportowej wersji ST – 2.5l turbo (225KM) opracowany wspólnie z Volvo. W Focusie MK2  montowano także cztery modele silników wysokoprężnych. Były to następujące jednostki: 1.6 TDCi (90KM), 1.6 TDCi (109KM), 1.8 TDCi (115KM) oraz 2.0 TDCi (136KM). Za wyjątkiem jednostki 1.8TDCi, wszystkie trzy powstały we współpracy z koncernem motoryzacyjnym PSA (Peugeot i Citroen). Wszystkie diesle są wyposażone w listwę wtryskową common rail.

Jakich awarii możemy spodziewać się po silnikach? Auto odziedziczyło po poprzedniku problem z awaryjnymi alternatorami. Na szczęście już znacznie rzadziej zdarzają się problemy z awariami cewek zapłonowych, albo jest to spowodowane jeszcze młodym wiekiem auta. W silnikach benzynowych zdarzają się także problemy z dostawaniem się wody do świec. Denerwujące są klapki w kolektorach dolotowych, które hałasują i wielu kierowców odpina przewód podciśnienia, aby klapki otworzyć na stałe. Sporadycznie zdarzają się problemy z sondami lambda. Silniki mogą wymagać także regulacji luzów zaworowych i mogą występować w nich awarie uszczelniaczy wału korbowego. Nowoczesne silniki benzynowe, powstałe z zastosowaniem mocnych elementów znanych z motocykli (silniki powstały przy współpracy firmy Yamaha)  przy odpowiednim serwisowaniu i użytkowaniu nie powinny sprawiać problemów.

Czytaj dalej: Ford Focus MK2 – poradnik kupującego.

czego szukali ludzie czytający ten post:

  • focus mk2
  • ford focus najczęstsze usterki
  • ford focus mk2 najczęstsze usterki
  • yhs-default
  • ford Focus mk2 poradnik kupującego
  • focus mk2 1 6 czy 1 8

NO COMMENTS

Leave a Reply