Ford Focus MK1. Typowe usterki. Poradnik kupującego.

Ford Focus MK1. Typowe usterki. Poradnik kupującego.

Ford Focus MK1

 

Ford Focus to jedno z niewielu aut, które mają ponadczasowy wygląd. Samochód zdecydowanie wybił się swoim stylem ponad konkurencję. W dodatku producent zapewnił kierowcy i pasażerom komfort dzięki doskonałemu niezależnemu, wielopunktowemu zawieszeniu a samemu kierowcy umożliwił prawdziwą przyjemność prowadzenia i wysoki poziom bezpieczeństwa, także ze względu na świetne hamulce.

Nic zatem dziwnego, że auto z drugiej ręki do dziś cieszy się powodzeniem wśród tych, których nie stać było na kupno nowego Focusa z salonu. Samochód jednakże idealny nie jest i kupując go, trzeba przygotować się na wiele awarii. Ciekawostką jest fakt, że Focus MK 1 do dziś jest produkowany w Argentynie i cieszy się sporym zainteresowaniem na południowoamerykańskim rynku.

W Europie auto było sprzedawane w latach 1998 – 2005, a w Rosji do 2007 roku. Ford Focus MKI był dostępny w czterech wersjach nadwozia: jako trzy i pięciodrzwiowy hatchback, jako czterodrzwiowy sedan oraz jako pięciodrzwiowe kombi. Samochód cieszył się nie tylko popularnością pośród klientów prywatnych, ale był również często wykorzystywany we flotach firmowych. To oznacza, że na rynku aut z drugiej ręki znaleźć będzie można sporo egzemplarzy mocno zużytych i porządnie wymęczonych.

Ford

Bezpłatne jazdy próbne dla naszych użytkowników

Przetestuj nowego Forda za darmo!


Zapisz się

Co znajdziemy pod maską Forda Focusa MK 1? Wybór silników był całkiem spory. Najpierw wymienimy jednostki benzynowe. Były to:  1.4 16V (75KM), 1.6 16V (101KM), 1.8 16V (116KM), 2.0 16V (131KM) i 2.0 ST170 (173KM). Samochód mógł być także wyposażony w jeden z trzech silników wysokoprężnych: 1.8 DI turbo (75KM), 1.8 TDDI turbo (90KM) i 1.8 TDCi turbo (116KM) z listwą common rail. Z silnikami współpracowały dwa rodzaje skrzyń biegów: pięciobiegowe manualne albo czterobiegowe automaty. Samochód posiada przedni napęd.

Podstawowy silnik 1.4 nie zapewni dużej dynamiki, ale na tą można już liczyć w wersji 1.6. Silniki benzynowe sprawiają masę kłopotów ze względu na częste awarie osprzętu silnika. Awaryjne elementy to cewki zapłonowe, alternatory, termostaty i komputery sterujące pracą silnika. Przez to trudno nazwać auto niezawodnym. Często w tym aucie zdarzają się awarie silniczków krokowych, których objawem jest nierówna praca silnika a czasami gaśnięcie na wolnych obrotach. W samochodach wyposażonych w instalację LPG dochodzi do awarii pompy paliwa.

Silniki diesla są bardzo czułe na jakość tankowanego paliwa. Niskiej jakości ropa dramatycznie przyspiesza bardzo drogą w naprawie awarię układu wtryskowego (często zawodzą sterowniki pomp wtryskowych). Poza tym zdarzają się także bardzo kosztowne w naprawie problemy z zatartymi turbosprężarkami i kołami dwumasowymi. Rzadziej mogą występować nieszczelności w układzie dolotowym.

Czytaj dalej: Ford Focus MK1 – poradnik kupującego.

czego szukali ludzie czytający ten post:

  • focus mk1
  • ford focus mk1
  • ford focus usterki
  • ford focus mk1 najczęstsze usterki
  • ford focus typowe usterki
  • usterki focus mk1

NO COMMENTS

Leave a Reply